De ce alegem companiile aeriene low cost?
Pentru ca in loc de 300-400 de euro pe un bilet de avion platim 100-200 de euro.

Cui se adreseaza companiile low cost?
Calatorilor de tip nou: romanilor care muncesc in strainatate, celor care-si petrec vacante in strainatate, celor care au realizat ca, indiferent de brand, hainele sunt mai ieftine la ei (Milano, Madrid, Barcelona).

Ce tepe mai dau companiile aeriene low cost?
Intarzieri inerente: de la zeci de minute, la zeci de ore
Anulari de curse
Tratament necorespunzator in aeroporturile in care sunt uitati calatorii: nu sunt trimisi tot timpul la hoteluri, in cazul in care asteptarea unui alt avion dureaza mai multe ore.
Nu se respecta drepturile consumatorului (calatorului):
– Dreptul la informatie: daca o cursa a fost anulata, calatorul trebuie anuntat imediat despre problema si informat despre rezolvarea ei. Exemplu: cazul lui Stoian, colaboratorul lui Dan Capatos, de la Antena 1, care si-a exprimat public nemultumirea.

Bagajele au devenit o sursa de afaceri pentru ambele companii aeriene low cost preferate de romani:
Wizz Air a fost prima care a experimentat costul tarifarii extra a bagajelor calatorilor. Experienta de succes pentru companie. Platesti 10 kg, ajungi la cantar ai 10, 5 kg, deci platesti in plus. Zeci de euro, pe un bagaj.
– A preluat imediat “afacerea” si Blue Air. In strainatate, asa si asa. Sta un angajat Blue Air langa compania de handling si incaseaza cu un chitantier de pe vremea raposatului, bani in plus pentru bagaje. La Bucuresti insa, cu mare succes. Exemplu, sambata 3 iulie: platesti doua bilete, cu bagaj de 32 de kg (e ceva de genul standard). Cost bilete 255 de euro. Ajungi la check in si surpriza: ti se mai cer 20 de euro, pentru bagaj. Te uiti mirat la angajatul Blue Air, la cantarul care afiseaza 31,5 kg si nu intelegi de unde. El spune vizibil iritat: va incadrati in kilograme, dar aveti doua genti, in loc de una. Alo, si unde spune sa am una??? Pe internet. Tare! Afla si cetateanul de langa mine, acelasi lucru. Om la cca 45-50 de ani, plecat la munca in strainatate. Ce stie el de internet? Nimic. Si nici nu are bani pentru extra-cost, asa ca-si vinde telefonul mobil pentru 20 de euro, disperat de situatie. Doamna din spate are insa atitudine. Da de pamanat cu fetele de la casieria companiei. Ei si? Si ele sunt tot niste disperate. Fac asta de dimineata pana seara, pentru 200-300 de euro salariu lunar. Si e cumplit sa tii piept nemultumirii generale. 9 din 10 romani vin la avion cu lectia neinvatata.

Wizz Air s-a specializat acum intr-o alta smecherie. Chipurile, plata check in-ului online.
In Spania, de exemplu, nu functioneaza. Nu se joaca firmele de handling, ca tara asta e cu adevarat europeana. Are legi si le respecta. Da’ in Romania merge. Exemplu, luni 17 mai: doi cetateni romani se intorc in Spania, dupa un week-end acasa. Ajung la check in si: Atentie! Trebuie sa platiti 20 de euro. Pentru ce? Pentru ca nu ati rezervat check in-ul online. Cum adica? Am platit aproape 400 de euro, pe doua bilete. Da’ dar nu ati rezervat check in-ul online asa ca trebuie sa-l platiti acum cash. Pai dar la venire nu ne-a cerut nimeni (nr: pai da, dar veneati din Spania si acolo nu se fac smecherii asa, la vedere, ca-si pierd imediat licentele si dispar din aeroport!!!). Dar in tara noastra, unde controalele sunt doar de imagine, cu cifre care sa dea bine la presa, se poate orice.

Hai sa avem zbor placut!

Anunțuri