Presedintele Traian Basescu si-a scurtat vizita la Bruxelles si revine in tara asta-seara, din cauza decesului mamei sale.

Asa cred eu ca trebuia sa sune stirea. Asta este ordinea fireasca. In functie de importanta personajelor. Pentru cititori, ascultatori, telespectatori. Pentru noi, romanii. Dumnezeu s-o odihneasca pe mama presedintelui! Sa-i fie tarana usoara, iar copiilor si nepotilor le doresc sa suporte cu demnitate pierderea suferita. E greu sa ramai fara un parinte. E trist sa pierzi singura persoana care te iubea neconditionat, mama.

Dar mama presedintelui era o femeie la locul ei. Nu a fost regina Angliei, nu a participat la baluri de caritate, nu a ridicat cantine pentru saraci. Si-a trait batranetea. Nu a avut de-a face cu poporul roman. S-a invartit in mica ei lume, care pe drept cuvant o poate plange.

Si-atunci intrebarea mea fireasca este “de ce mi-o bagati acum pe gat”? De ce transformati trecerea ei in nefiinta intr-un show macabru?

Stirile mele de azi si de maine ar fi astea. Ma dor mult mai tare. Proteste ale dascalilor nostri (fara de care poate azi n-am fi in stare sa scriem), tinereti distruse (da’ cui ii pasa de ele?! cine mai are timp pentru lumea reala, cand toata politichia si aproape intreaga activitate jurnalistica se invart in jurul unui singur om?!) si previziuni ale unor dezastre.

PS1: Mi-am spus parerea pe facebook, de la anuntul decesului. Am iscat controverse, mi-am atras simpatii. Vreau sa stiti atat. Eu am un singur adevar – al meu. Cel pe care mi-l dicteaza intuitia, ratiunea, experienta, o viata de 38 de ani traita din plin. Nu am obligatii, la nimeni. Imi permit sa spun ce cred, ce simt. Asta am scris: „Andrei Badin, informat foarte bine ca intotdeauna, ne-a anuntat ca a murit mama presedintelui. Dumnezeu s-o odihneasca! Cred ca moartea mamei presedintelui reprezinta o stire, de 1,26 minute (femeia avea 81 de ani, suferea de Alzheimer si fusese operata de cancer). Adica era batrana si foarte bolnava. O stire decenta, de bun simt este exact ceea ce ar fi normal. La ce ma astept? La un spectacol macabru. 2,3,4 zile de show penibil, cu operatori TV urcati in copaci sa filmeze mai bine cosciugul, cu flash-uri pe ochii inlacrimati ai presedintelui si pe rimelul curgand al Elenei Basescu. Asta nu e presa mea. Nu ma reprezinta. Si nu ma uit. Promit sa inchid televizorul, pana sambata.”

PS2: in trecere catre Discovery Science, unde la sugestia lui Nico Svarlefus gasesc un documentar interesant, vad pe ecran la Nasul (Radu Moraru – B1TV), la ora 21:27 asta: A murit mama lui Traian Basescu. Asteptam mesajele dvs. la tel 5991..si 021-5991…
Intrebarea mea: Si presedintele stie?

